3 sposoby, aby zamienić stare kredyty na nowe stopnie naukowe

17.02.2021

Dostanie się na studia jest niestety dużo łatwiejsze niż wyjście z dyplomem. Narodowe Centrum Statystyki Edukacji podaje National Center for Education Statistics, nawet wśród studentów pierwszego roku studiów w pełnym wymiarze godzin – grupa demograficzna, która ma większe szanse na ukończenie studiów niż studenci, którzy uczęszczają na studia niestacjonarne – mniej niż 60 procent uzyskuje tytuł licencjata w ciągu sześciu lat. To pozostawia wielu studentom pewne kredyty, ale nie ma żadnego stopnia naukowego. Badanie przeprowadzone przez National Student Clearinghouse Research Center wykazało, że do tej kategorii należy około 31 milionów studentów, a wśród nich około 3,5 miliona ma co najmniej dwa pełne lata punktów zaliczeniowych. Istnieją sposoby, aby te kredyty działały na twoją korzyść; podczas gdy niektórzy starają się zapewnić bardziej przejrzystą ścieżkę dla dorosłych studentów zastanawiających się, jak wrócić na studia,inni po prostu nagradzają stopnie naukowe z mocą wsteczną tym, którzy mają wystarczającą liczbę punktów. Oto kilka opcji dla studentów, którzy rozpoczęli studia, ale ich nie ukończyli.

1. Wsteczne uwierzytelnianie

Jeśli kontynuowałeś czteroletnie studia i zatrzymałeś się przed osiągnięciem celu, ale po zdobyciu wystarczającej liczby punktów na niższy stopień lub certyfikat, możesz kwalifikować się do poświadczenia wstecznego. Przeznaczony dla studentów, którzy mają znaczące punkty, programy uwierzytelniania wstecznego lub programy „odwrotnego transferu, przeglądają transkrypcje uczniów, aby dowiedzieć się, czy już zakwalifikowali się do uzyskania stopnia naukowego, dyplomu lub certyfikatu. Jeśli student jest blisko, ale nie do końca, niektóre inicjatywy dostarczają również informacji o tym, co student musi zrobić, aby ukończyć studia. Program Connecticut Go Back to Get Ahead idzie nawet tak daleko, że oferuje bezpłatne kursy w publicznych szkołach wyższych i na uniwersytetach dla studentów ze starymi punktami, którzy wracają do klasy.

„Około 80 procent studentów, którzy przenoszą się ze zwykłego college’u na uniwersytet, przenosi się bez stopnia naukowego. To duża część – mówi Jason Taylor, adiunkt na University of Utah i jeden z głównych badaczy w Credit When It’s Due , program grantowy mający na celu poprawę programów uwierzytelniania wstecznego w całym kraju. „Tylko około 20 procent ma stopień naukowy współpracownika w momencie przeniesienia. To ważne, ponieważ mówi nam, że istnieje duży procent studentów, którzy mogą potencjalnie skorzystać.

Niektóre szkoły prowadzą inicjatywy zapewniające przyjeżdżającym uczniom przegląd punktów zdobytych w przeszłości i informacje o tym, czy kwalifikują się do uzyskania tytułu wstecznego.

Programy uwierzytelniania wstecznego są dostępne w kilku różnych wersjach, a zasady różnią się znacznie między programami. Niektóre są obsługiwane przez indywidualne czteroletnie kolegia i uniwersytety, które utrzymują partnerstwa z pobliskimi szkołami wyższymi. Inicjatywy te zapewniają przyjeżdżającym studentom przegląd punktów zdobytych w przeszłości i informacje o tym, czy kwalifikują się do uzyskania tytułu wstecznego. Niektóre dwuletnie instytucje mają własne programy, podczas gdy niektóre państwa dążą również do wdrażania inicjatyw z mocą wsteczną na większą skalę.

Wiele instytucji, które mają programy transferu zwrotnego, prowadzi strony internetowe wyjaśniające zasady programu. Aby dowiedzieć się, czy kwalifikujesz się do uzyskania dyplomu z mocą wsteczną, Taylor sugeruje skontaktowanie się z instytucjami, do których uczęszczałeś, w ciągu dwóch i czterech lat, aby sprawdzić, co jest dostępne.

Wciąż marzysz o dyplomie?

Przejrzyj listę lokalnych szkół i znajdź taką, która odpowiada Twoim potrzebom i zainteresowaniom. Od księgowości po zoologię – dostępne są opcje online i stacjonarne dla studentów wszystkich typów.

Nigdy nie jest za późno, aby wrócić do szkoły!

2. Przenieś swoje kredyty

Jeśli jesteś gotowy, aby ukończyć ten stopień, zaliczenie, które już zdobyłeś, może odciąć znaczną ilość czasu wolnego od pracy w college’u, ale ile zależy w dużej mierze od instytucji, mówi Jeff Fuller, prezes National Association for College Admission Poradnictwo . Podczas gdy niektóre szkoły chętnie akceptują starsze kredyty, inne mają bardziej rygorystyczne zasady. Nierzadko zdarza się, że podczas przenoszenia studenci tracą cały semestr lub nawet roczną wartość zaliczeń.

„Wiele instytucji, które są dużymi instytucjami, które mają duże populacje transferowe, ma na swoich stronach internetowych narzędzia i systemy, w których studenci mogą podłączyć kursy, które ukończyli wcześniej, i uzyskać ogólne pojęcie o tym, jak te kursy mogą przełożyć się na uniwersytet – mówi .

Ale pamiętaj, aby przeczytać drobny druk. Tylko dlatego, że kurs przenosi się z jednej szkoły do ​​drugiej, nie oznacza to, że automatycznie będzie dotyczył Twojego kierunku. Kursy przyznawane jako „fakultatywne lub „wykształcenie ogólne spełnią wymaganą liczbę godzin zaliczeniowych, ale nie zastąpią żadnych zajęć w ramach twojego kierunku. Nawet kursy, które wydają się być łatwe do przeniesienia, mogą nie być możliwe, jeśli szkoła, do której się przenosisz, ma inne wymagania edukacyjne w ramach tego przedmiotu, mówi Fuller. Jeśli, na przykład, wziąłeś udział w wprowadzającym kursie biologii w jednej szkole, ale kurs był zorganizowany dla studentów, którzy nie studiują na kierunkach ścisłych, nowa instytucja może nie przypisać tych punktów do kierunku biologia. „Pierwszym krokiem jest przyznanie zaliczenia studentowi – mówi Fuller. Drugim krokiem jest sprawdzenie, które punkty pasują do ich planu studiów akademickich

Przed powrotem do szkoły eksperci zachęcają osoby ze starszymi punktami akademickimi do przeprowadzenia badań nad tym, gdzie mogą uzyskać najwięcej kilometrów z poprzednich studiów.

Judith Brauer, pełniąca obowiązki zastępcy dyrektora w National Institute for the Study of Transfer Students na University of North Georgia , zachęca osoby ze starszymi zaliczeniami do przeprowadzenia badań na temat tego, gdzie mogą uzyskać najwięcej kilometrów ze swoich poprzednich studiów. Oznacza to poproszenie instytucji o ocenę ich wcześniejszych transkrypcji i podjęcie próby negocjacji, czy szkoła nie przyzna punktów za kurs, który według ucznia powinien zostać przeniesiony.

„Nie bój się naciskać lub pytać, czy coś można ponownie ocenić… Naprawdę zachęcamy uczniów, aby przynajmniej trzy razy poczekali, aż usłyszą„ nie , zanim się poddasz – mówi Brauer, dodając, że uczniowie powinni punkty są oceniane przez kogoś z wydziału akademickiego ich kierunku. Aby pomóc w negocjacjach, Brauer sugeruje również dostarczenie programu kursu i danych kontaktowych dla członka wydziału, który prowadził przedmiotowe zajęcia.

3. Zamień doświadczenie studenckie w pracę lub doświadczenie życiowe

Jeśli nie możesz przenieść swoich starych zajęć z college’u bezpośrednio do nowej instytucji, możesz otrzymać za nie punkty za miejsce docelowe. Jeśli materiał jest dla Ciebie świeży, zapytaj szkołę, czy możesz przystąpić do egzaminu, biorąc udział w szkolnym teście poziomującym lub uzyskując akceptowalny wynik z testu College-Level Examination Program (CLEP) z tego przedmiotu. Według College Board wyniki testów CLEP są obecnie akceptowane przez około 2900 college’ów i uniwersytetów, chociaż szkoły indywidualnie określają, które wyniki i jakie przedmioty zaakceptują.

Rosnąca liczba instytucji oferuje również kredyty na całe życie lub doświadczenie zawodowe, co może być dobrą opcją dla osób, które wykorzystywały umiejętności zdobyte na poprzednich kursach w swojej codziennej pracy. Szkoły z programami opartymi na kompetencjach często chcą wyeliminować cały semestr lub rok zajęć dla uczniów, którzy mają znaczące doświadczenie zawodowe i mogą udowodnić swoje umiejętności, ale wiele instytucji w ogóle nie oferuje zaliczeń na całe życie lub doświadczenie zawodowe. Jeff Fuller mówi, że polityka szkoły dotycząca przyznawania punktów za doświadczenie życiowe lub doświadczenie zawodowe może się różnić w zależności od kierunku. Na przykład, jeśli student studiuje na wyłaniającej się dziedzinie technologii z dużym zapotrzebowaniem na pracę, szkoła „może pozwolić większej liczbie uczniów na elastyczność w korzystaniu z doświadczenia zawodowego zamiast zajęć akademickich, w takiej sytuacji,on mówi.

Szkolne strony internetowe zazwyczaj zawierają informacje o polityce każdej instytucji dotyczącej zaliczania doświadczenia życiowego lub zawodowego, ale szybka rozmowa telefoniczna może być bardziej bezpośrednią drogą do ustalenia, w jaki sposób te zasady odnoszą się w szczególności do Ciebie, mówi Judith Brauer.

„Upewnij się, że rozmawiasz z właściwą osobą, która ma taką wiedzę – mówi. „Jest to stosunkowo nowe w kampusach, ale coraz częściej odkrywamy, że szkoły są świadome.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy