Jaka jest funkcja zgodności w bankowości i finansach?

17.02.2021
Category: Jest Również

tło

Zgodność z przepisami i ryzyko bankowe stały się jednym z najważniejszych problemów kierownictwa instytucji finansowych. Wciąż pojawiają się nowe przepisy i regulacje, takie jak ryzyko postępowania, ustawa o tajemnicy bankowej nowej generacji i ryzyko związane z praniem pieniędzy (BSA / AML), kultura ryzyka oraz ryzyko stron trzecich (podwykonawców) itp. Wszystkie banki różnią się sposobem działania, ale jedną wspólną cechą jest zgodność.

Zarządzanie zgodnością ma istotne znaczenie w każdej branży. Jednak znaczenie zgodności w branży bankowej jest jeszcze większe niż w innych branżach. Powody, dla których zgodność jest integralną częścią sektora bankowego, to: –

  • Po kryzysie finansowym w 2008 r. Banki stanęły w obliczu wzrostu poziomu kontroli ze strony rządu. Rząd wymaga niezliczonych ustawowych i regulacyjnych zgodności. Dlatego każda organizacja wymaga systemu zarządzania zgodnością, aby mieć pewność, że bank jest na bieżąco z wymaganiami i spełnia je.
    • „Regulatorzy nie tylko bardziej agresywnie ścigają instytucje, które łamią prawo. Ustawodawcy nakładają wyższe kary na przestępców. Zgodność stała się kluczową kwestią dla banków, ponieważ brak należytej staranności w zakresie klientów i transakcji pozostawia firmę otwartą na kontrolę i spory . – Adrian Morrissey, kierownik działu zgodności, Robert Walters, Nowy Jork.
    • Jeżeli banki staną przed sądem w związku z nieprzestrzeganiem przepisów, konsekwencje mogą być katastrofalne, począwszy od grzywien, przez tymczasowe zawieszenie, a skończywszy na trwałym zamknięciu.Brak zgodności z regulacjami będzie miał istotny wpływ na reputację marki banku. W przypadku instytucji finansowych klienci są bardziej wrażliwi na reputację marki, a nieprzestrzeganie przepisów doprowadziłoby do znacznego spadku liczby klientów.

      Zarządzanie zgodnościąAby uniknąć niektórych z wyżej wymienionych konsekwencji braku zgodności, potrzebny jest solidny mechanizm zgodności. Zarządzanie zgodnością jest integralną częścią działalności banku. Niektóre z ról pełnionych przez zarządzanie zgodnością w banku, które pomagają bankowi spełnić wymogi ustawowe i regulacyjne, to: –

      • Monitorowanie działań klientów – Rola zarządzania zgodnością w banku nie ogranicza się tylko do wewnątrz organizacji, ale rozciąga się również na jej klientów. Banki muszą monitorować transakcje swoich klientów, aby sprawdzić, czy działają zgodnie z prawem i nie podejmują nielegalnych działań. Nielegalne działania klientów mogą obejmować pranie pieniędzy, unikanie podatków, a nawet finansowanie terroryzmu. Dlatego banki muszą ściśle monitorować takie nielegalne działania i niezwłocznie je zgłaszać, aby zmniejszyć swoją odpowiedzialność.
      • Komunikacja między departamentami – Konieczne jest, aby wszystkie departamenty banku były informowane o zmianach w zasadach lub wytycznych wydawanych przez organy regulacyjne. Komunikacja jest również kluczowa, ponieważ czasami organy regulacyjne wymagają dodatkowej dokumentacji od banku, a zainteresowane departamenty muszą zostać poinformowane o wymaganej i harmonogramie, w jakim muszą przygotować te dokumenty.Nadzoruj wymagania operacyjne – w związku z tym stało się niezbędne, aby mechanizm zgodności organizacji nadzorował jej wymagania operacyjne.Wymagania operacyjne organizacji
      • RRSO (rocznestopyprocentowe) i opłaty powinny mieścić się w określonych granicach.
      • Ujawniaj klientowi wszystkie istotne informacje w odpowiednim czasiePraktyki pozyskiwania i reklamy powinny mieścić się w określonych granicach.Dokumenty należy przechowywać zgodnie z wytycznymiUpewnij się, że klienci są świadomi swojego prawa i mogą odstąpić od umowy.Ponowne ujawnianie klientom informacji w przypadku zmian w przepisach
      • Monitorowanie zgodnościSkuteczny mechanizm zgodności powinien sprawdzać, czy banki spełniają wszystkie wymagane wymogi ustawowe i regulacyjne. W tym celu skuteczny system zarządzania zgodnością wysyła przypomnienia przed terminem do odpowiedniego personelu. Śledzi zgodność, której bank mógł przeoczyć, a także określa priorytet ich zakończenia.

        WniosekWszystkie banki muszą mieć wdrożone systemy zarządzania zgodnością. Wcześniej mniejsze banki lub instytucje finansowe próbowałyby uniknąć kosztów związanych z posiadaniem systemu zarządzania zgodnością. Jednak obecnie koszt braku zgodności znacznie przewyższa koszty związane z posiadaniem mechanizmu zgodności.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy