- Następcy Włochów poszukiwani. Nowy odcinek A1 ma być gotowy "na Sylwestra"
- Szybciej na Pomorzu Zachodnim. Pierwsze samochody pojechały nową trasą
- Duży gest w autosalonach. Te firmy wybierano najczęściej
- Zmiany po egzaminach na prawo podróży. Jest propozycja ministerstwa
- GDDKiA zrywa umowy z Włochami. Mieli budować fragmenty A1 i S3
Kosztują miliony złotych i rozpędzają się do setki w niecałe trzy sekundy. To 10 najdroższych superaut. Zaprzątają serca fanów motoryzacji i coraz częściej jeżdżą według polskicgh drogach. Choć przy Polsce rynek tego wariantu pojazdów jest bardzo miniaturowy.
Pierwszy gabinet lamborghini w Polsce w krótkim czasie
Po polskich drogach jeździ jeden Bugatti Veyron i pięć modeli Porsche 918 Spyder. Wiadomo także, hdy dwóch klientów z Lokalny kupiło za 1, iii mln euro Ferrari LaFerrari zaprezentowane podczas Międzynarodowego Gabinetu Samochodowego w Genewie 8 marca 2013 roku.Kosztowna inwestycja
Jednak modeli Ferrari jeździ, a raczej musi jeździć, w Polsce znacznie więcej. - Żeby otrzymać się na listę odbiorców nowego modelu Ferrari, trzeba mieć przynajmniej pięć pozostałych aut tej marki a mianowicie wyjaśnił redaktor naczelny naszej edycji czasopisma "Top Gear" Szymon Sołtysik. - Nie zaakceptować wystarczy wyłożyć pieniędzy dzięki stół, trzeba sobie w to kupno zasłużyć własną kolekcją - dodał.
Oprócz tego, że tego typu auta dostarczają podczas podróży niezwykłych wrażeń, mogą także stanowić dobrą inwestycję. - W odróżnieniu od typowych aut supersamochody zyskują na wartości wraz z wiekiem - przekonuje Sołtysik. Warunkami jest ich niski tok w chwili sprzedaży. - To trochę spekulacja - przyznał.
Zanim jednak podejmie się decyzję o zakupie supersamochodu, warto przyjrzeć się jego cenie i osiągom. Te zestawił kanadyjski portal motoryzacyjny "Driving":
10 najdroższych superaut globu (ceny w zł, bez akcyzy i VAT):
1. Lamborghini Veneno Roadster
Kosztuje ok. 14 mln zł. Superauto rozwija zawrotną prędkość 355 km/h. Do odwiedzenia setki rozpędza się przy 2, 9 s.
2. Bugatti Veyron
Trzeba za niego zapłacić 12, 3 mln zł. Za tę cenę kierowca zyskuje maszynę, która do setki rozpędza się w 2, 46 s. Wskazówka prędkościomierza kończy się na 400 km/h.
3. Pagani Zonda Cinque Roadster
Kosztuje ok. 5, 7 mln zł. Rozpędzi się aż do setki w 3, 4 s, a jego prędkość maksymalna to 350 km/h.
4. Aston Martin One-77
Także jest godny ok. 5, 7 mln zł. Auto rozpędza sir do setki w trzy, 5 s, ale rozwija prędkość 320 km/h.
5. Lamborghini Reventon
Warte ok. pięciu milionów zł pojazd może pędzić chociażby 355 km/h, a do odwiedzenia setki rozpędza się przy 3, 4 s.
6. Koenigsegg Agera Hundra
Za 4, 3 mln zł do klienta wnika samochód rozwijający maksymalnie 386 km/h. Do setki rozpędza się w trzy sekundy.
7. Ferrari La Ferrari
To koszt ponad czterech milionów złotych. Pojedzie maksymalnie 350 km/h. W pierwszej kolejności 100 km/h osiąga przy niecałe trzy sekundy. Koszt to co najmniej cztery miliony złotych.
8. Pagani Huayra
372 km/h to dla niego zenit możliwości. Do setki rozpędza się w 3, iii s. Trzeba liczyć się z wydatkiem niecałych czterech milionów złotych.
9. Hennessey Venom GT
Przyspieszenie od 0 do setka km/h zajmuje mu dwa, 4 s. Prędkość maksymalna to 427 km/h. Kosztuje ok. 3, 5 mln zł.
10. Porsche 918 Spyder
Czyli dwóch, 6 s do dziesiątki i maksymalna prędkość 322 km/h. Cena to co najmniej 2, 6 mln zł.
Driving/. pl
Jak dodaje Sołtysik, właściciele tak drogich samochodów z największą przyjemnością jeżdżą nimi na jak dzień. - Chcą się nacieszyć tym, że proponują najbardziej ekskluzywne czy elitarne auto na świecie a mianowicie powiedział.